dinsdag 28 oktober 2014

Het doel en de actie's

Man en ik werden vorige week bijna doodgegooid met doelen en acties. We hadden weer een leuk gesprek op school waar we drie pagina's doelen meekregen. Die doelen die behelsden de doelen waar jongste uiteindelijk aan moet voldoen aan het einde van groep 1.
Daarbij waren ook de financiële doelen die we ons zelf hadden opgelegd vorige week binnenshuis doorgesproken ;-)
Doelen heb ik qua huishouden ook wel, ik heb de berging keurig opgeruimd en veel rotzooi weggegooid/ gebracht naar de kringloop. En inmiddels heb ik 35 kg biologische aardappelen op voorraad voor iets minder dan 27 euro.
Als ik ze goed bewaar kunnen we daar misschien wel de hele winter van eten.
Vandaag staat de was op het programma, het schijnt dat vandaag de zon nog gaat schijnen dus dan zou de was in principe nog op de lijn kunnen drogen buiten.
Gisteren deed het dat wel dus dan kan ik het vanavond frisgedroogd van de lijn weer in de kasten leggen.
Voor de rest staat de speelgoedkast vandaag op het programma. Die moet weer een grondige uitmest beurt hebben. Dit weekend had ik de voetbaltenues van het elftal van onze zoon en die broekjes waren zo smerig, dat ik het zelfs niet met ecover en groene zeep eruit kreeg.
Via een of andere blog: Kwam ik op het volgende goedje wat enigszins hielp met nog een lik groene zeep daarbij...


Homemade Stain Remover: ¼ cup Glycerin (You’ll find it at any local pharmacy. I found mine at Wal-Mart for a grand total of $2.) ¼ cup Liquid Dish Soap (I’ve tried several kinds and natural brands work just as well.) ½ cup Water Shake and spray on stains. Let sit for 5 minutes, launder as usual and wait to be amazed! van 
http://cheekybumsblog.com/2012/01/01/homemade-stain-remover/

Was de broekjes vervolgens op 60 graden anders wordt het niks...

Onderstaande doelen zijn aangenomen en ik heb inmiddels het aankoopbeleid drastisch gewijzigd. Maar daarover later meer!

Probleem: Te weinig buffer om arbeidsongeschiktheid voor een periode op te vangen, in de toekomst een zo groot mogelijke buffer te hebben voor studie kinderen/ vlierbloesem/ sabbatical/dag minder werken

Doel 2015: 10000 privé buffer 25000 zakelijk (vrij opneembaar)

Actie's
Extra inkomen genereren
vaste lasten kritisch bekijken en eventueel veranderen. 
Variabele lasten analyseren en bekijken of er nog besparende maatregelen genomen kunnen worden

Evaluatiemoment: Eind november moet ik voor alle afzonderlijke actie's een plan du campagne hebben gemaakt.